Monday, April 27, 2009

Sreća, sreća, radost....

U petak su mi stigle dve divne knjige koje sam poručila preko Amazona.  Ne znam za vas, ali ja sam pravi knjiški moljac. I pored interneta, najviše volim da imam “pravu” knjigu. Ja sam verovatno jedina osoba na svetu koja je naučila da štrika – iz knjige. Moja baka i mama su mi million puta pokazivale kako se štrika, bez ikakvog uspeha. Na kraju su odustale i zaključile da ja imam dve leve ruke. Sve tako dok nisam dobila knjigu “Igla i konac” i gle čuda, postal sam pravi majstor za štrikanje.

To je bilo pre monogo godina, ali ljubav prema proučavanju pisanih uputstava me nije napustila.

Dakle dve pomenute knjige su “Making polymer clay beads” Karol Blakburn i “Polymer Clay Creative Traditions” Džudi Belčer. Napisaću kratak prikaz obe knjige za slučaj da razmišljate da ih poručite.

“Making polymer clay beads” je klasičan priručnik. Počinje uobičajenim osnovnim pojmovima, spiskom potrebnih alatki i opisom osnovnih tehnika. Spisak potrebnih pomagala je po mom mišljenju prevelik. Ne morate imati tajmer ili fen samo za sušenje gline. Ili bar ne odmah. No dobro, treba imati na umu da je knjiga pisana prevashodno za američke čitaoce. Onda sledi nekoliko stranica sa malim tajnama velikih majstora – kako se mešaju boje. Vrlo interesantno. A onda dolazi poslastica – 65 strana različitih tehnika za pravljenje peril. Ima tu raznih običnih i neobičnih oblika, a o bojama i dezenima da  ne pričam. Zatim još 40-tak strana sa instrukcijama kako se prave razne imitacije – od drveta i kože do bisera i srebra. Na kraju je objašnjeno kako sve te prelepe perle sklopiti u nakit. Na svakoj strani se nalaze i slike kao inspiracija šta se sve može napraviti sa tehnikom koja se objašnjava. Poslednjih 10-tak strana je galerija radova poznatih i priznatih umetnika. E to je zaista praznik za oči!

U svakom slučaju, knjiga je za svaku preporuku, pogotovo ako ste početnik ili relativni početnik u radu za polimerskom glinom. I za iskusnije umetnike će se naći interesantnih stvari, pogotovo malih saveta…

“Polymer Clay Creative Traditions” je knjiga sasvim drugačijeg tipa. Namenjena je kreativcima sa prethodnim iskustvom u radu sa polimerskom glinom. U knjizi ima i uputstava, kako ih ovde zovu “demonstracija”, ali nisu toliko detaljne kao u prethodnoj knjizi. Jednostavno, neke  stavri se podrazumevaju. Sa druge strane, ova knjiga je neverovatno inspirativna. Ima na desetine slika, dovoljno da dobijete ideju šta sve može i šta bi moglo da se radio od polimerske gline. A to je zaista neverovatno. Možda je najbolje reći da ovu knjigu treba pokloniti nekome ko nije oduševljen polimerskom glinom. Kada pogleda tašne napravljene od gline koje izgledaju kao najlepša venecijanska čipka, ostaće bez teksta! Ili za vas – u kišnim tmurnim danima, kad inspiracija odleprša zajedno sa lepim vremenom, prelistajte ““Polymer Clay Creative Traditions” i zasigurno će vas zasvrbeti  prsti.

Meni lično će trebati meseci rada da isprobam sve ono što me je zaintrigiralo i u jednoj i u drugoj knjizi. Ali ću svakako kad god napravim nešto po uputstvima ili po ugledu na radove iz knjiga, postaviti na blog i slike a i opis tehnike, sa sve iskrenim priznanjem kad nešto “zabrljam”. Ako pogrešim ja, ne morate i vi…

Vaša

MilaMa

 

2 komentara:

tamaris said...

jedva cekam rezultate :)

Donda said...

Prvu navedenu knjigu sam i ja narucila.Bas mi je koristan ovaj tvoj opis! Sad znam sta otprilike da ocekujem od nje! Hvala ti,nadam se da ce nam obema literatura koristiti i biti inspirativna!

Post a Comment